Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Auteur Topic: Effecten van Laxeer  (gelezen 28429 keer)

Offline Maura

• lid 2010
  • VEN Verslaafde
  • Geslacht: Vrouw
Re:Effecten van Laxeer
« Reactie #255 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 15:58:24 »
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik gebruik namelijk movicolon, en heb in de trapkast een tas met 10 dozen liggen :boontje: Is het net zo schadelijk als 'normale' laxeer?
JS:I love those moments. I wave at them as they pass by.

This too shall pass

Offline Nathalie

• VEN Moderator
  • VEN Verslaafde PLUS
  • Afvallen. Ik val liever op. ©Loesje
    • Zo zie ík het.
« Reactie #256 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 16:04:31 »
Ik heb even gegoogled, om de werking op te zoeken, maar het doet hetzelfde als normale laxeermiddelen, dus een overdosis is absoluut schadelijk!
Het ontrekt vocht aan je lichaam en dat is erg slecht.
Daarbij werkt het op het laatste gedeelte van je darmen, en het is écht nutteloos om dat stuk spijsvertering te versnellen uit afval-redenen, want dan is alles al opgenomen door je lichaam.
Zozieikhet; mijn weblog!

Het voordeel van vechten tegen jezelf, is dat je zelf kan bepalen wie er wint.

It costs you nothing to dream, and EVERYTHING not to.

Offline dromer

• epl
  • VEN Beginneling
  • *
  • Just Smile, Love and Enjoy
« Reactie #257 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 16:12:48 »
Dankjewel :)

dat dacht ik al.. nu nog proberen om het te laten staan.. ik ga mijn best doen!

xxx

Offline anne

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #258 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 17:02:02 »
Dat je dit op recept krijgt, betekent toch al dat je darmen het niet goed doen. Door misbruik te maken van het medicijn, beschadig je je darmen alleen maar meer. Niet doen dus.  ;)

Je kunt bij je apotheek ook vragen om het recept op te delen, zodat je niet zo veel medicatie in huis hebt.  :)

Eerlijk gezegd verbaas ik me dat doktoren zoveel laxeermiddelen meegeven in 1 keer aan eetstoornispatienten.  :idioot:
De meeste mensen sporten om te kunnen eten, ik eet om te kunnen sporten.

Offline dromer

• epl
  • VEN Beginneling
  • *
  • Just Smile, Love and Enjoy
« Reactie #259 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 21:42:44 »
ja, klopt, ik heb het probleem dat ik erg snel last heb van verstoppingen, ik moet iedere dag 1 á 2 zakjes, waarschijnlijk voor altijd..
dat ik zo veel mee kreeg, is waarschijnlijk omdat het, toen ik vroeg om meer (gewoon omdat het op was), bij de dokter nog niet bekend was dat ik een es heb.. anders had ik hoogstwaarschijnlijk niet zo veel mee gekregen ;)

xxx

Offline July

• VEN Beginneling
  • *
  • Hallo, ik ben nieuw hier!
Re: Effecten van Laxeer
« Reactie #260 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 18:56:13 »
Ik lees net dit topic over laxeermiddelen en schrik er toch van. Al weet ik dat je luie darmen kan krijgen van overmatig gebruik. Ook ik gebruik veel Movicolon als lax. Het helpt niet eens echt, maar durf er niet mee te stoppen. Dat ik het steeds mee krijg ik echt een wonder ook al weet de dokter van mn es en Movicolon gebruik ook doen ze bij de apotheek moeilijk. Maar het lukt me toch elke keer weer.

Intussen al meiden er vanaf?

Offline Carly

• Verenigingsbestuur
  • VEN Verslaafde PLUS
  • "Ik ben blij met wie ik ben..."
« Reactie #261 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 19:01:14 »
Jep, ik ben er vanaf.
Cold turkey afkicken, even afzien, maar daarna ging het wel...
Wat je het meest verliest als je niet eerlijk bent, is de relatie met jezelf...

Offline Liz

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #262 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 19:02:33 »
Ja, maar heb er wel PDS (Prikkebare Darm Syndroom) aan overgehouden. Niet dodelijk, maar ook zeker niet handig.
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil.

Offline July

• VEN Beginneling
  • *
« Reactie #263 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 19:53:24 »
@ Carly, gelukkig!
@ Liz, heb het ff gegoogled. Vervelend dat je dat er aan over hebt gehouden  :(

Offline -Esther-

• lid 2010
  • VEN Gevorderde
  • Het mooiste gewicht is evenwicht
« Reactie #264 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 22:13:32 »
@July: Ik zou het toch verstandig vinden als je aan je arts vertelt dat je meer dan noodzakelijk gebruikt.
Ik heb hetzelfde gekregen vanuit de arts van de kliniek (in normale hoeveelheden),nadat ik was gestopt met overmatig laxeren)  maar ben er na een tijdje (in overleg) mee gestopt omdat het mij (ook) niet hielp.
Waarom heb je het überhaupt gekregen? had je echt last van verstopping? anders kun je er beter helemaal mee stoppen (ja sowieso met het overmatig gebruik dan)

Ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig is te stoppen met laxeren (ik heb daar zelf echt ontzettend veel moeite mee gehad en ben er veel te lang mee doorgegaan) maar nu ben ik superblij dat ik s nachts ten minste kan doorslapen (of nou ja ten minste niet wakker wordt omdat ik heel snel naar de wc moest) en dat ik niet altijd
rekening moet houden met toiletgebruik als ik naar de stad of naar vrienden/familie etc ga.
Ik had ook erg last van dat ik moest braken van het overmatige laxeer gebruik en dat is ook super fijn niet meer te hebben!

Wat zijn voor jou de voor en nadelen van stoppen met laxeren?
Wil je stoppen en zo ja heb je er een plan voor?

Succes!

Offline Sigrid

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #265 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 , 23:17:36 »
Ik heb ze een tijd alleen in paniek na eetbuien gebruikt, maar word nu al misselijk als ik überhaupt aan die pilletjes denk. Nooit meer voor mij! Een kliniekgenootje heeft er een stoma aan overgehouden...

Offline July

• VEN Beginneling
  • *
« Reactie #266 Gepost op: woensdag 14 april 2010 , 18:37:01 »
Jeej heftig Sigrid  :(

@ Esther, thanks. ik gebruik het op recept voor idd verstoppingen door mn medicatie. Voornamelijk door (de bijwerkingen) van mn medicatie ben ik aangekomen. Als ik niks slik hoopt het zich helemaal op. Dus moet ik het wel. Maar durf er gewoon niet mee te stoppen of de normale hoeveelheid te slikken. Ben bang dat ik dan nog meer aankom..Maar als ik dit allemaal lees wil ik het wel proberen.

Liefs July

Offline -Esther-

• lid 2010
  • VEN Gevorderde
  • Het mooiste gewicht is evenwicht
« Reactie #267 Gepost op: donderdag 15 april 2010 , 12:55:22 »
Omdat je lichaam geen machine is kan niemand echt voorspellen of er veel gaat gebeuren met je gewicht als je naar een normale dosis gaat.
Je krijgt wat grotere verschillen als je erg veel laxeert en zo veel vocht vasthoudt (dan vult je vocht weer aan aangezien je dus vocht kwijt raakt en geen vet maar als je lichaam vocht vasthoudt zou je wel verschil zien in dat geval op de weegschaal) máár je zegt dat het eigenlijk niet werkt het overmatig laxeren en als je dus bij het overmatig gebruik niet veel vocht verliest ligt het misschien anders.
Ik zou zeggen: ga terug naar de normale (dus die je echt nodig hebt) dosis kijk of het helpt en vraag anders iets anders aan de huisarts.. En in de tussentijd een aantal weken tot je stoelgang verbetert is niet naar de weegschaal kijken

Succes in ieder geval en goed dat je het wel wil proberen!!

Offline lauraaa

• VEN Beginneling
  • *
« Reactie #268 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 , 00:52:34 »
Hoi..

Ik slik ook heel veel lax, 1 of soms 2x per dag meer dan xxxxxx. Maar daarmee kan ik nog niet gaan, ben nu ook al een week niet geweest bijna. Ik heb ze nooit geslikt om af te vallen hoor, maar gewoon omdat ik niet kan als ik niks gebruik. Ik wil er zo graag mee stoppen, ik voel gewoon dat ik dit niet lang meer volhou, ik ben heel de dag doodziek ervan en m'n lichaam is gewoon op van het gif.

maar als ik ermee stop, kan ik gewoon helemaal niet. Nu gaat het maar zelden en ik wil niet nog meer gaan gebruiken...

De dokter weet het ook niet meer, alles is al onderzocht en ik heb alles al geprobeerd van middelen en combinaties, maar niks werkt.

Hebben jullie nog goede tips?
« Laatst bewerkt op: maandag 19 april 2010 , 14:32:12 door Nathalie »

Offline Carly

• Verenigingsbestuur
  • VEN Verslaafde PLUS
  • "Ik ben blij met wie ik ben..."
« Reactie #269 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 , 08:49:21 »
Toch afbouwen en stoppen?
Ik bedoel, als je zoveel slikt en het helpt niet, dan heeft het in ieder geval geen zin, dus kun je beter stoppen.
Dan blijft het probleem, niet naar het toilet kunnen, over. Ik zou het in overleg met de arts doen, dat deze in kan grijpen wanneer het gevaarlijk wordt. (al denk ik dat het niet veel erger kan dan het nu is)
En goed en gevarieerd eten, kan ook helpen. (voldoende vezels)
Wat je het meest verliest als je niet eerlijk bent, is de relatie met jezelf...