Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Auteur Topic: DB Ashley  (gelezen 3895 keer)

Offline Ramoon1989

• lid 2010
  • VEN Verslaafde
  • Geslacht: Vrouw
  • Koester je emoties en onderschat ze nooit
Re:DB Ashley
« Reactie #60 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 , 22:57:34 »
Wat wil je hier mee bereiken ashley
Bind je zorgen een voor een
aan een rood ballonnetje
Stuur ze dan de lucht in met
de groetjes aan het zonnetje

Offline Lieke

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
  • everything you need to be is yourself
« Reactie #61 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 , 22:57:45 »
Ashley, is jou eigenlijk duidelijk welk doel we met onze vereniging hebben? Dit forum is in de eerste plaats bedoeld als lotgenotencontact. We willen lotgenoten met elkaar in contact brengen zodat ze herkenning kunnen vinden in hun problematiek. Maar daarnaast zien we graag dat onze leden vechten tegen hun eetstoornis.

Op het moment dat jij vraagt of je een ontbijt moet eten zodat je spijsvertering dan beter op gang komt met waarschijnlijk als doel nog meer af te vallen, ben je hier niet op de juiste plek.
Onze doelstelling is het tegenovergestelde van mensen stimuleren nog meer af te vallen en op welke manieren je dat het beste wilt doen.

Er is alle begrip voor dat jij het moeilijk vind om je eetstoornis 1,2,3 los te laten, dit kost ook tijd. Dáár willen we je bij helpen/ondersteunen, maar nog meer willen afvallen wordt hier niet gesteund.

Ik wil je dan ook vragen als bestuurslid of je een keuze wilt maken. Of je kiest ervoor om te vechten tegen je eetstoornis. Of je gaat op zoek naar een forum waar ze wel toestaan dat jij vraagt om tips om verder af te vallen en je daarin stimuleren. Dit laatste doen we hier niet. De volgende keer dat je dit wel doet, krijg je een officiële waarschuwing. Dit is niet omdat we jou niet aardig vinden, maar omdat wel duidelijk moet zijn waar dit bord voor bedoeld is.

It's up to you
je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk

Offline nadien

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #62 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 , 22:58:11 »
Ik baseer mijn mening op wat jij hier schrijft en in jouw schrijven hier gedraag je je echt als een verwend kind. Wij mogen dingen niet zeggen van jou want dat vindt mevrouw niet leuk om te horen. Of dan maak je er maar van dat het zielig voor jou is want wij worden boos en wij zeggen dat je niet welkom bent. Allemaal onze schuld. Wij zijn gemeen en jij bent zielig. En die instelling kan ik echt niet tegen. We proberen je te helpen en steeds weer komen er verwijten van jouw kant naar ons.
Een ander echt kennen is jezelf erin herkennen

Offline philo

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #63 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 , 23:01:09 »
Weetje wat ik zo zonde vind? Ergens tussen de regels door lees ik wel dat jij wél beter wil worden, wél wilt eten en wél je best wilt doen. Immers ben je hier niet voor niets gekomen en hang je hier nu niet voor niets al een paar weken (?) rond. Jammer dat je op de meeste momenten dan 'een en al eetstoornis' bent en daarvanuit reageert (wat ik inderdaad ondankbaar vind overkomen).

Offline ashley

• epl
  • VEN Gevorderde
« Reactie #64 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 , 23:52:47 »
Ik ben echt zo vreselijk boos. Hoe durf je te zeggen dat ik verwend ben, weet je wel eens wat dat inhoudt? Dat ik al vanaf mijn 13de werk om mijn kleding en spullen te betalen, noem je dat verwend? Of dat mijn vader me probeerde te vermoorden, en hoe denk je dat het voor mij en me zusjes is om een moeder te hebben gehad die 5,5 jaar ziek op bed heeft gelegen en toen overleed. Denk je dat dat leuk is, om zo’n leven te hebben? En nee, ik heb nooit me zin gekregen ergens in, ik moest alles maar zelf doen. Ik ben nergens goed genoeg voor, ik ben nergens goed in en ik had beter niet geboren kunnen worden. Denk je dat dat allemaal leuk is om mijn hele leven te horen?
Je kent me niet nadien, dus je weet niet hoe ik ben en je hebt het recht niet om te zeggen dat ik verwend ben.

Offline antoinette

• lid 2010
  • VEN Gevorderde PLUS
  • don"t give up
« Reactie #65 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 06:33:53 »
Ashley  Zou je durven hier meer over te vertellen Dit is voor jou best erg lijkt me
wolf

Offline sonnetje

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #66 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 07:13:28 »
Ik denk dat je nu pas laat zien wat er achter jouw eetstoornis zit....

Offline nadien

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #67 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 08:28:41 »
Zoals ik al zei baseer ik het niet op gebakken lucht maar op wat jij hier schrijft en daarbij heb ik niet gezegd dat je een verwend kind BENT maar dat je je GEDRAAGT als een verwend kind. En dat recht heb ik zeker wel. Want wat jij ook hebt meegemaakt, dat verandert niets aan hoe je je NU HIER GEDRAAGT en dat is gewoon ronduit verwend.

Dat gezegd hebbende, vind ik het wel heel verdrietig om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en hoe je jezelf en je leven nu ervaart. Ik moet nu gaan dus ik kan er nu verder even niet op ingaan, maar wilde wel even laten weten dat ik je verdriet gelezen heb en hier begrip voor heb.

Offline Carly

• Verenigingsbestuur
  • VEN Verslaafde PLUS
  • "Ik ben blij met wie ik ben..."
« Reactie #68 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 08:29:01 »
Ashley, dat is allemaa heel naar wat je hebt meegemaakt.
Maar ik zie nergens dat Nadien zegt dat je een verwend kind bént. Ze zegt dat je je zo gedraagt. Dat is een wezenlijk verschil. Want dat laatste is gebaseerd op jouw houding; op het feit dat je niets wilt horen wat jou niet aanstaat. En daar legt Nadien de vinger op een zere plek geloof ik.
En ik vind ook dat jij op alles wat maar op een manier te maken heeft met eetstoornis, gewicht en eten reageerd met een reactie waar ik, maar vele niks mee kunnen. En in die zin vraag ik me ook af wat jouw doel hier is. En ik denk dat jij eens goed moet nadenken over het bericht van Lieke, wat net zo goed van mij af had kunnen komen. Want dat heb je 'voor het gemak' even overgeslagen en niet op gereageerd. Dus dat laatste mag je alsnog even doen :)

Tegelijk met Nadien geplaatst, dus sorry voor de dubbele info
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 maart 2010 , 08:43:49 door Carly »
Wat je het meest verliest als je niet eerlijk bent, is de relatie met jezelf...

Offline anne

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #69 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 10:40:11 »
Zal wel heel onaardig en hard van mij zijn, maar als jij zo doorgaat als nu met je berichtjes, pro-ana taal/opvattingen en onaardigheid, dan ben je wat mij betreft inderdaad niet welkom.

Wat je ook hebt meegemaakt, je kunt nog altijd een beetje je fatsoen houden en anderen met respect behandelen.
De meeste mensen sporten om te kunnen eten, ik eet om te kunnen sporten.

Offline Anneke76

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #70 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 , 10:44:00 »
en hoe denk je dat het voor mij en me zusjes is om een moeder te hebben gehad die 5,5 jaar ziek op bed heeft gelegen en toen overleed.

En denk jij dat je de enige bent die dat heeft meegemaakt? Ik kan je vertellen dat dat niet zo is.
Het is heel vervelend wat je hebt meegemaakt, maar je hebt zelf de keuze hoe je daar mee omgaat. Of je wegkruipt in een slachtofferrol, of dat je probeert zelf alsnog wat van je leven te maken.

Offline ashley

• epl
  • VEN Gevorderde
« Reactie #71 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 20:09:31 »
Nadien sorry dat ik zo uitviel tegen je.. Ik wou sommige vervelende dingen gewoon niet horen, ik wist niet dat ik dan verwend over kwam. Maargoed weer wat geleerd..

En lieke, ik snap dat je dat zegt. En ik ga ervoor vechten, dat wil ik.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 maart 2010 , 20:11:21 door ashley »

Offline sonnetje

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #72 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 22:40:36 »
Goed dat je toch wil vechten. Maar wat ga je concreet doen meid?

Offline nadien

• lid 2010
  • VEN Verslaafde PLUS
« Reactie #73 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 23:12:38 »
Nadien sorry dat ik zo uitviel tegen je.. Ik wou sommige vervelende dingen gewoon niet horen, ik wist niet dat ik dan verwend over kwam. Maargoed weer wat geleerd..
Fijn deze reactie :) Fijn dat je mijn woorden nu begrijpt.

En lieke, ik snap dat je dat zegt. En ik ga ervoor vechten, dat wil ik.
Heel goed! Wat is de eerste stap (of wat zijn de eerste stappen) die je nu wilt gaan zetten? Want vechten tegen je eetstoornis betekent stappen zetten.

Offline ashley

• epl
  • VEN Gevorderde
« Reactie #74 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 , 23:23:55 »
Ik zit echt heel erg in de twijfel of ik wel of niet hulp moet zoeken. Ik wil het eigenlijk zo graag en ik weet dat ik het nodig heb, maar iets houdt me tegen. En verder ben ik beter gaan eten, maar daarmee gaan die gedachtens niet weg..