Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Auteur Topic: mijn lieve lieve dochter  (gelezen 1802 keer)

Offline Carly

• Verenigingsbestuur
  • VEN Verslaafde PLUS
  • Geslacht: Vrouw
  • "Ik ben blij met wie ik ben..."
Re:mijn lieve lieve dochter
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 20 januari 2010 , 16:45:07 »
Maar blijft ze voor de andere problemen wel bij het RIAGG? Want daar was ze niet geekomen vanwege haar eetstoornis. Lijkt me moeilijk om nu wel naar het eten te gaan kijken, maar de overige hulp eraf te halen.(maar moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met HC en in hoeverre zij allesomvattende behandeling bieden)
Wat je het meest verliest als je niet eerlijk bent, is de relatie met jezelf...

Offline Sjakju

• VEN Beginneling
  • *
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 , 22:38:36 »
Hallo Nessie,

Wat ik in jouw verhaal ook lees en wat voor mij duidelijk is: jouw dochter heeft wel degelijk een eetstoornis.
Zelf ben ik moeder van een dochter die al ruim 3 jaar anorexia heeft. Zij was ook zo jong als jouw dochter. Jouw dochter zit nog in de ontkenningsfase, ook dat heb ik allemaal meegemaakt. Wat ik je wel wil zeggen: ga op je gevoel af! Je wéét dat het niet goed zit, en het gaat níet vanzelf over, wat je kind je ook wijs wil maken. Jij alleen kan haar echt niet helpen. Ik denk te weten hoe jij je op dit moment moet voelen. Het enigste wat je op dit moment kunt doen is haar zo nu en dan knuffelen, zeggen dat je van haar houdt en proberen naar haar te luisteren zonder al te veel adviezen te geven. Je begrijpt het niet en je kan het niet begrijpen, en dat weet zij.

Houdt er rekening mee dat je dochter manipuleert, want dat geloof je ook gewoon niet van je eigen kind. Helaas heeft mijn dochter al die jaren niet de juiste hulp gekregen, waardoor ze alleen maar erger ziek werd. Sondevoeding, ziekenhuis, opnames, ze heeft zelfs een tijdje in een rolstoel gezeten omdat ze te weinig woog. 
Vandaag zijn ook wij bij HC geweest, en eindelijk, eindelijk heeft zij met iemand gesproken die voor haar zoveel herkenbare dingen zei. Vanaf volgende week gaat zij daar onder behandeling. Een eetstoornis heeft een oorzaak en die oorzaak houdt de eetstoornis in stand. Daar gaan ze aan werken. Niets verplicht wegen, niets verplichte eetlijst, niets meteen eetstoornis loslaten, want dat werkt niet. Daar waren mijn dochter en ik ook al achter.
Jouw dochter is bang, heel erg bang, dat begrijp ik. Ik hoop dat ze de hulp van HC wil. Hoe is het gesprek gegaan?

Offline nessie71

• VEN Beginneling
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • No matter what, I'll always be there
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 12 februari 2010 , 15:49:07 »
Ben er weer ben even lichtelijk ingestort maar zal even update geven. Mijn dochter is nu onder behandeling bij HC ze heeft een klik met de therapeute. Ze is wel minder gaan eten, krijgt nu zo'n XXX kalorieen binnen en vandaag van HC opdracht meegekregen om via de huisarts bloed te laten prikken om te kijken of ze teveel stoffen tekort komt. Ze valt regelmatig flauw en school red ze maar net maar ik ben gestopt haar politieagent te zijn dat laat ik aan HC over nu. Bij het riagg wil ze nu stoppen die man begrijpt me niet zegt ze, prima haar keuze. Ze heeft nu een vriendje met jaja ook een eetstoornis, haar vader wil het verbieden maar ik zie haar regelmatig lachen en dat doet me goed dus laat dr maar.
Ik verwacht geen wonderen maar hoop dat ze beetje bij beetje haar stemmetje in haar hoofd los gaat laten en meer naar haarzelf gaat luisteren.
Ik wens jullie verder allemaal heel veel sterkte  we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje en allemaal hebben we ons eigen verhaal.
Ben zelf bezig het een plaatsje te geven maar heb het nog niet gevonden.
Fijn weekend allemaal
gr Nessie

Heb calorieen eruit gehaald ivm gevaar voor triggeren. Calorieen noemen is niet toegestaan)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 februari 2010 , 15:55:12 door Carly »